Інформації про ментальну арифметику в інтернет-просторі останніх років чимало: реклама розвиваючих центрів, відгуки батьків, науково-популярні статті про вплив методики на мозок. Але чому конкретно вчить ментальна арифметика і чим вона відрізняється від звичайної? Давайте розберемо детальніше!
Така знайома звичайна арифметика
Історія класичної арифметики як науки про числа почалася приблизно в 570 року до н. е. Людям знадобився рахунок в їх практичному, господарському житті – підрахувати зібраний врожай, а до цього розрахувати правильність посадки насіння, вести облік тварин та харчування для них.
Звичайно, арифметикою ми користуємося і сьогодні, кожен день. У нас в голові комбінації цифр і щоденний практичний рахунок. Додавання, віднімання, множення, ділення – всім цим потрібним діям навчає школа. Вчителі говорять: «Арифметика завжди стане в нагоді в житті, крім того, вона прекрасно розвиває ліву півкулю мозку, яка несе відповідальність за логіку».
На жаль, в шкільній програмі не приділяється особливої уваги такому ж ефективному розвитку правої «творчої», «креативної» півкулі. Але одночасний розвиток обох півкуль мозку можливий і нова навчальна система ментальної арифметики дає такий дивовижний, з одного боку, але абсолютно закономірний результат.
Ментальна арифметика: чарівні двері до знань або просто модне захоплення?
Програма розвитку мозку за допомогою обчислень – ось що таке ця загадкова ментальна арифметика. Курс навчання побудований так, що обидві півкулі мозку гармонійно розвиваються.
Тренери-педагоги пояснюють і показують дітям, що логічні завдання можна вирішувати не тільки «прямолінійно» – за допомогою логіки, а й підключаючи уяву, підходячи до завдання творчо. Якщо представляти цифри у вигляді картинок і асоціювати їх із зображенням на рахівницях – то поступово лічити про себе стає все легше, дитина звикає до нової системи і повністю освоюється в ній.
В Японії і Китаї курс ментальної арифметики вже давно частина шкільної програми. Як окрема методика МА використовується більш ніж в 50 країнах світу, висока ефективність вже визнана в цих країнах. Найголовніший плюс системи – це можливість прискорити роботу мозку і якісно поліпшити сприйняття і обробку інформації.
Як почати навчання ментальної арифметиці?
Існує кілька умов:
- Вік дітей, які хочуть навчатися, повинен становити від 4 до 16 років. Зазвичай в школі МА три вікові групи: молодша, старша і юніор. Дослідження демонструють, що найбільш сприйнятливими до навчання є діти від 6 до 12 років, хоча у цієї методики немає вікових обмежень, і займатися можуть навіть дорослі.
- До моменту приходу в школу МА дитина повинна освоїти рахунок до 10.
- Щоденним заняття вдома потрібно присвятити хоча б 15 хвилин в день.
Важливі відмінності класичної та ментальної арифметики
Яка ж основна відмінність між цими двома системами?
Звичайна арифметика спрямована на певне навчання, практичні навички, а ментальна – на комплексний розвиток розумових можливостей дитини.
Звичайна арифметика | Ментальна арифметика | |
---|---|---|
Практичний рахунок і виконання арифметичних дій | Мета | Розвиток обох півкуль мозку |
Відпрацьований механізм заучування арифметичних дій, робота з числами | Процес | Робота зі спеціальними рахівницями і он-лайн системами. Рішення завдань в уяві. |
У дитини з'являються навички основних арифметичних дій і розвивається логічне мислення | Результат | Обидві півкулі розвиваються однаково гармонійно – «прокачуються» творче і логічне мислення. Значно поліпшуються пам'ять і концентрація уваги. Дитина рахує в умі арифметичні приклади будь-якої складності, швидше сприймає і обробляє інформацію. Як «побічне» явище – підвищується успішність в школі і, відповідно, самооцінка дитини. |
Дослідження показують, що люди, у яких однаково розвинені обидві півкулі – успішніші за інших. Але реально успішними можна назвати тільки 5% населення земної кулі.
Ментальна арифметика – це працюючий і перевірений спосіб розвитку розумових здібностей. Подумайте про те, що ваша дитина заслуговує на шанс вирости успішною та всебічно розвиненою людиною, і Ви можете їй в цьому допомогти!